Viime lauantaina oli poikani synttärijuhlat, ja vieraiden istuessa sohvalle totesin sukulaismiehelle, että ”meillä on kaksi hyvää lehteä hyllyssä. Toinen on uusin Tähdet & Avaruus, ja toinen on Patagonian talviesite”.

Huonoja lehtiä, toisin sanoen ”naistenlehtiä” on satoja, mutta eihän niitä voi miehelle suositella.

Tästä voi nopeasti päätellä, että henkilökohtaisesti en lue lehtiä (teen töitä 24/7/365) enkä arvosta suurinta osaa lehtiä joita kaupoissa hyllyt notkuen myydään. Tämä johtuu siitä että en koe niiden antavan riittävää lisäarvoa vastineeksi rahalle. Joitakin poikkeuksia on, kuten edellä mainittu Tähdet & Avaruus, Powder ja Suomen Kuvalehti, mutta enpä oikein ehdi noitakaan lukemaan.

Kyllä, tämä on toki makuasia, ja jokaisella on oma makunsa. Ei kiistellä siitä, sillä tämän jutun ”pointti” selviää pian.

Tänä aamuna kävi harvinainen poikkeus.

Tavalliseen tapaani olin lähdössä ”officelle”, ja matkalla autoon vein roskapussin ulos. Samalla tsekkasin postiluukun ja otin mukaani kaikki siellä olevat mainokset, ilmaislehdet ja pizzakupongit. Heitän nämä KAIKKI systemaattisesti roskiin, sillä mikään ei ärsytä niin paljon kuin pöydillä lojuvat pizzakupongit joita kukaaan meillä ei koskaan hyödynnä.

Roskakatoksella tarkistin että pinossa ei ole laskuja vaikka kyllä nekin joskus tekisi mieli heittää samaa kyytiä…

Silmiini sattui Pirkka-lehti.

En tiedä mitä tapahtui, mutta otin sen pois pinosta viedäkseni sen kotiin. Vasta matkalla stadiin tajusin mitä tapahtui.

MINÄ OTIN PIRKKA-LEHDEN TALTEEN!

Eipä olisi ihan heti tullut mieleen, että Pyhäjärven akan poika ottaa Pirkka-lehden talteen. Toivottavasti naapurit eivät nähneet…

Faktahan toki on, että olen jo keski-ikäinen työnarkomaani jota satunnaisesti kiinnostavat ruoanlaitto ja Nicolas Cagen yltiömaskuliiniset leffat. Takana ovat ne huolettomat hiihtopummin vuodet…

Oli miten oli, on olemassa yksi syy siihen, että en heittänyt Pirkka-lehteä roskiin.

Pirkka antaa lukijalle LISÄARVOA!

Vaikka Pirkka on mainontaan tarkoitettu ilmaisjakelulehti on se yksi Suomen luetuimmista lehdistä. Siinä on joka kerta monia hyviä artikkeleita ruoanlaitosta, harrastuksista, hyvinvoinnista, jne. Siinä on paljon konkreettisia ruoanlaitto-ohjeita ja vinkkejä, ja se on syy miksi myös minä ”luen” Pirkkaa. Se on oikeasti ”hyvää shittiä” silloin kun saan itsestäni irti niinkin paljon että kokkaan ruokaa.

Pirkkaa voi verrata hyvää blogiin joka antaa lukijalle sekä hyötyä että hupia. Se on visuaalisesti hyvin toteutettu, käytettävyydeltään korkealaatuinen ja ajanmukainen. Useimman suomalaisen mielestä Pirkka on hyvä lehti, ja se ohittaa mennen tullen ja palatessa monet maksulliset lehdet.

Pirkka-lehdessä yhdistyvät samat kaksi asiaa jotka ovat myyntiä kasvattavan Facebook-markkinoinnin edellytykset:

  1. Liikenne – Pirkka-lehti tavoittaa valtavan massan kohderyhmää (ymmärtääkseni jakelu on yli miljoona kappaletta)
  2. Lisäarvo – Pirkka-lehti sitouttaa lukijoitaan tuottamalla lisäarvoa. Se saa ihmiset ostamaan ja suosittelemaan Pirkka-tuotteita

Myyntiä kasvattava Facebook-markkinointi on yksinkertaistettuna täsmälleen samanlaista. Kun mennään detaljeihin niin toki eroja on paljonkin, mutta ”ylätasolta” katsottuna Pirkka-lehden ja Facebook-markkinoinnin strategiat ovat samanlaiset.

Myynti lähtee kasvuun Facebook-markkinoinnin avulla silloin kun

  1. Kustannustehokas liikenne maksimoidaan (kulut minimiin, konversiot huippuunsa)
  2. Sitoutetaan ja vakuutetaan kohderyhmää, sekä luodaan vahva uskottavuus ja luotettavuus lisäarvoa tuottamalla

Kovaa tulosta tuottava Facebook-markkinointi ei oikeasti ole vaikeaa, ja sitä voi tehdä kuka tahansa, jopa minun kaltainen ADHD-tyyppinen bittiniilo joka ei ole päivääkään tehnyt perinteisen ”mainosalan” töitä.

Facebook-markkinointia voi oppia vaikeimman kautta kuten minä, eli hakemalla tietoa, testaamalla satoja eri taktisia keinoja, analysoimalla tonneittain dataa, valvomalla satoja öitä ja riskeeraamalla kymmeniä tuhansia euroja.

Toisaalta poikkeuksellisen kovia tuloksia tuottavaa Facebook-markkinointia voi oppia nopeasti ja kohtuuhinnalla pro-jätkien avulla. Ole pioneeri, ui vastavirtaan, älä tee samaa mitä kaikki muutkin. Ilmoittaudu REENIPÄIVÄÄN ja potkaise myyntisi uuteen nousuun! Paikkoja on oikeasti jäljellä VÄHÄN, joten toimi NYT!

Kategoriat: Sosiaalinen Media

2 kommenttia

Ui vastavirtaan | Fiercer Media & #183;7.10.2011 10:43

[…] pöydällä lojunutta Pirkka-lehteä lukiessani tajusin olevani väsähtänyt keski-ikäinen perheenisä jonka viikon kohokohta on […]

Fiercer Media | Jäädytkö julkaistaessa? & #183;15.9.2014 10:47

[…] niin…Markon muutamat blogipostaukset ovatkin jo lähes pieniä klassikoita. Katso vaikka http://fiercermedia.fi/sosiaalinen-media/miksi-ihmeessa-en-heittanyt-pirkka-lehtea-roskakoriin/1691 tai http://fiercermedia.fi/sosiaalinen-media/hei-lapparijatka-suksi-v/2050 Lapin miehet taitavat […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *