Ameriikan guru Frank Kern osaa yksinkertaistaa ja tiivistää asiansa todella hyvin, ja niinpä kuuntelen hänen sanomisiaan usein korvat höröllä. Toinen tiivistämisen ja systematisoinnin supermies on Brendon Burchard. Näitä ja monia muita kavereita seuraamalla olen oppinut, että Internet-markkinointi on oikeasti varsin yksinkertaista ja helppoa. Jostain syystä monilla on vain taipumuksena tehdä siitä jotenkin monimutkaista ja ”mystistä”. Näin ei kuitenkaan ole, sillä koko Internet-markkinoinnin homma voidaan tiivistää seuraavaan neljään vaiheeseen.

  1. Myy jotain sellaista joka on todella hyvää. Ei mitään tusinakamaa vaan oikeasti todella hyvää.
  2. Tunnista markkinasegmentti joka nimenomaan haluaa tuotteesi
  3. Mainosta korkealla ROI:lla ja kerää talteen prospektit (sähköpostilista, Facebook-yhteisö, puhelinnumerolista, tms.)
  4. Tuota lisäarvoa ja myy osoittamalla, että voit aidosti auttaa heitä

Tässä on kaikki olennainen mitä sinun tulee tehdä. Kaikki muu on ”kohinaa”.

Koko homman juju, ja samalla sinun tärkein yksittäinen taito on tehdä mainontaa niin, että liiketoiminta on kannattavaa. Toisin sanoen, jos laitat mainontaan yhden euron, niin myynnin kautta sieltä pitäisi tulla takaisin enemmämn kuin yksi euro.

Prosessi on yksinkertainen, mutta luonnollisesti mainitut neljä kohtaa sisältävät yksityiskohtia, kuten esimerkiksi

  • Tuotteiden, jotka eivät ole ”tusinashittiä”, löytäminen tai luominen voi olla haastavaa
  • Tuotteestasi kiinnostuneen markkinasegmentin löytäminen on mahdollista Facebook- ja Google AdWords-mainonnan avulla, mutta miten se oikeasti tehdään?
  • Mitä temppuja tulee tehdä jotta voi mainostaa korkealla ROI:lla, miten kerätään talteen prospektien sähköpostiosoitteet, sekä kuinka rakennetaan Facebook-yhteisöä?
  • Miten tuotetaan lisäarvoa ja mitä se käytännössä on?
  • Jne, jne…

Ei tämä oikeasti vaikeaa ole, mutta oppimiskäyrä voi joskus olla jyrkähkö.

Ei hätää, sillä GURU auttaa.

Ilmoittaudu mukaan Tampereen REENIPÄIVÄÄN 20.1.2012, ja potkaise liiketoimintasi aivan uudelle tasolle. REENIPÄIVÄSSÄ käymme läpi koko edellä mainitun prosessin aitojen menestystarinoiden kautta. REENIPÄIVÄ on todella tykätty valmennus, sekä hinta-laatusuhteeltaan aivan omaa tasoa. Lue lisää täältä.

 


1 kommentti

“Sales funnel” ratkaisee | Fiercer Media & #183;17.1.2012 16:42

[…] edelleen, että yksi ja ehdottomasti tärkein taito joka Internet-markkinoijan on hallittava on taito tehdä mainontaa voitollisesti, eli niin että mainonnan tuottama myynti tuo enemmän rahaa kuin mainonta imee. Toisin sanoen […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *