Kuinka järjestät mielenosoituksen kahdessa päivässä!

Olimme mukana järjestämässä mielenosoitusta viime viikolla. Huono Äiti soitti meille ja kertoi meille aloitteestaan järjestää mielenosoitus lasten kodihoidontuen leikkauksia vastaan. Mielenosoituksen päivämääräksi oli lyöty lukkoon keskiviikko 15.3. Toimeksiannon saimme maanantaina 13.3 puolenpäivän aikaan. Kysymys kuului, miten saisimme mahdollisimman suuren näkyvyyden Lue lisää

Hei me ollaan konsultteja!

Otetaan pieni kevennys viikon lopuksi. Olemme saaneet aika monta palautetta, missä kerrotaan, että asia on hyvää, mutta tiivistämistä voisi harjoittaa edes hieman…eli pyritään olemaan tällä kertaa lyhyitä ja ytimekkäitä. Kunnon konsulttien tapaan teimme perinteisen nelikenttäanalyysin Fiercer Median markkina-positiosta, ks. alla. Lue lisää

Nallekin tajuaisi tämän!

Sampo-konsernin suuromistaja, finanssikeisari Björn ”Nalle” Wahlroos on varsin kiistelty hahmo ja oikea lausuntoautomaatti. Mieheltä tuntuu löytyvän kärkäs mielipide asiaan kuin asiaan… No, ei mennä Nallen persoonaan tässä syvällisemmin. Vaimon kanssa jutellessa tuli tänään vain hauska asia mieleen: vaimo kertoi  taksikuskin Lue lisää

Sopiiko Facebook-markkinointi sinulle?

On ollut huvittavaa seurata kuinka vähintään kerran kuukaudessa jokin iltapäivälehti tai talousalan julkaisu hehkuttaa “Facebookin tuomiopäivää”. Toinen toistaan fiksumpi toimittaja pyörittelee erilaisia uhkakuvia väittäen, että Facebook “sen ja sen vuoksi” ajautuu pian tuhoon. “Joukkopako uhkaa Facebookia!”, oli viimeisin lööppi jonka Lue lisää

PUSH vai PULL?

Helsingin Sanomat kertoo sunnuntain 22.01.2012 talousliitteessään Facebookista ja työelämästä kertovasssa jutussaan, että Aalto-yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan kuluttajat suhtautuvat ”nihkeästi” (tms.) Facebook-mainontaan – ilman sen kummempia perusteluita (olisi hauska lukea tuo tutkimus ja saada lisää taustatietoa otoksesta, kysymyksenasettelusta jne.) Törmään usein myyntineuvotteluissamme Lue lisää

Cash is King!

Korostan jatkuvasti, että Internet-markkinointi on investointia, eli pääoman sijoittamista mainontaan. Korostan myös, että aivan kuten investointipankkiirin myös Internet-markkinoijan on oltava valmis ottamaan vastaan takaiskuja ja menetyksiä. Fakta on, että Internet-markkinointia ei voi tehdä menettämättä ajoittain rahaa. Huomaat edellä mainitun pitävän Lue lisää