Mutta kun se paraatipaikka on niin tehokas… Bullshit!

Julkaistuani kotimaisen verkkomainonnan hintojen tutkimusraporttini olen keskustellut monien kanssa muun muassa bannerimainonnan tehokkuudesta. Löydöksiini pohjaten väitän, että bannerimainonta Suomen TOP100-sivustoilla on TÖRKEÄN kallista, ainakin jos verrataan Facebook- ja Google AdWords-mainontaan, sekä ulkomaisten sivustojen tarjontaan. Tämä väite nostaa toki mediatalojen karvat pystyyn, Lue lisää…

Skiexpon ja BoardExpon Facebook-kampanja

Toimeksianto Kampanjan tavoite oli lisätä tapahtuman tunnettuutta, facebook-fanien määrää ja messujen kävijämäärää. Taktiikaksi tämän saavuttamiseen valitsimme seuraavan: 1. Kerätä mahdolisimman paljon liidejä (eli potentiaalisia asiakkaita sekä heidän yhteystietojaan) tapahtumien Facebook-sivuille (Skiexpo ja Boardexpo) sekä sähköpostilistalle. 2. Antaa lisäarvoa listalle liittyneille Lue lisää…

Halpaa liikennettä jälleen kerran..

Jonkin aikaa sitten elvistelin kuinka Facebook-mainonta on halpaa, ja nyt ajattelin toistaa itseäni, sillä minulla on pari mielenkiintoista ”keissiä”. Aloitimme Jannen kanssa alkuviikosta kokonaan uuden kampanjan markkinalla jonka tunnemme hyvin, ja siksipä ajattelimme aloittaa Facebook-kampanjan lataamalla reilut 100 mainosta CPM-hinnoittelumallilla. Lue lisää…

Tiukkoja kysymyksiä!

Sain Facebook-mainostajan pikaoppaan tilanneelta Caritalta alla olevan sähköpostin joulun alla. Koska moni muukin painii samankaltaisten haasteiden kanssa, ajattelin julkaista Caritan viestin ja oman vastaukseni sellaisenaan. Toivottavasti tästä on hyötyä myös sinulle! P.S. Julkaisen vain Caritan etunimen suojellakseni hänen yksityisyyttään. Lisäksi Lue lisää…

Hukkaako Tapiola Rahaa?

Kävin lauantaina lasteni kanssa kauppakeskus Jumbossa Vantaalla. Keskellä kauppakeskusta kävi melkoinen säpinä kun kymmenet lapsiperheet odottivat joulupukkia kuin kuuta nousevaa. Aivan joulupukin mökin vieressä oli Tapiolan suurehko ständi jonka ympärillä kävi vastaavanlainen kuhina. Tapiola oli kalastamassa liidejä. Houkuttimina käytettiin kahvia Lue lisää…

1700 Facebook-Tykkääjää ja 1500 Sähköpostiosoitetta Viikossa

Meillä on meneillään mielenkiintoinen projekti joka on konkreettinen osoitus Internet-markkinoinnin voimasta. Valitettavasti en voi kertoa asiakkaan nimeä tässä vaiheessa, mutta projektin loputtua kirjoitamme aiheesta ”case study”-artikkelin. Rakensimme pari viikkoa sitten markkinointikampanjan jossa yhdistämme Facebook- ja Google-markkinoinnin menetelmiä. Loimme Facebook-sivun, perinteisen Lue lisää…